Nykter kaluver

Hösten etablerar sig. Lite kyligare väder på ingång. 10 Sundsvalls-grader kan vi skryta med, just nu!


Igår var jag och några arbetskompisar på teater. Vi såg Sockerdagar på Sveateatern. Den var bra. Martin Lindberg har skrivit och regisserat. Skådisarna är Iso Porovic, Ingmar Virta, Gisela Nilsson, Helena Svartling och Marie-Therese Sarrazin. Det är typ en komedi och storyn bärs delvis fram av dansbansmusik. Det funkar!


När det går fort, går det fort. Strax innan jag ska åka, ska jag bara, ta en bit salami. Fort fram med korven ur kylskåpet, tar ner en kniv, måttar och skär mig naturligtvis i fingret. Eftersom jag inte direkt är förberedd på ett finger, trycker jag till ordentligt, när jag ska skiva korven. Ett mindre blodbad uppstår. Försöker få stopp på blödandet genom att spola kallt vatten på såret, sen på med plåster och iväg. Allt detta på nykter kaluver.

Jag är rätt bra på att göra det omöjliga. Jag känner ingen annan som t.ex. har eldat upp trähandtaget på grillen! Nån som känner nån? I så fall kan vi bilda en klubb - typ Kenneth, eller sårskadeklubben, möjligen föreningen vi som grillar allt!


M är bättre. Jag har ingen vidare energi. Latmasken gör sig påmind. Nu blir det TV, grönt te och macka. Givetvis ska man äta smörgåsar på kvällen. Kolhydrater är sällan fel. Vi har en kändisdoktor i Sundsvall, Annika Dahlkvist som rekommenderar diet tvärsemot det etablerade synsättet, mycket fett, och den biter på allt, till och med svininfluensan. Men den - kosthållningen - biter inte på uppgrillade trähandtag och än mindre på smärre skärskador på fingrarna.

Ha en fortsatt trevlig torsdagkväll - gott folk!

Kommentarer
Postat av: Annika

Tusen tack för kommentaren hos mig - det var skönt att få skratta lite åt dina underfundiga kommentarer! Jag överlevde dagen och igenkänningsfakotorn var hög - jag börjar ha varit med för länge misstänker jag.

Postat av: IKA

Oj vad det är längesedan jag var här,

har absolut inget att skylle på än att det varit "hektiskt", som om ingen annan har det så..



Vad bra att M mår bättre, men herrn ska nog vara försiktig med knivar framöver ler, har varit med om liknande sak men då ramlade kniven på foten, precis mellan stortå och pekfingertån (heter det så?)



Det är ju skönt när barnen trivs på sina arbeten.



Sköt om er nu så mycket det bara går!



Varma höstkramar från mig och söner!!

2009-09-18 @ 09:15:38
URL: http://mellantidochrum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback