Upploppet har börjat

Det börjar gå mot final. Den 7 november 2005, skrev jag mitt första blogg-inlägg. Sen har jag gjort paus några gånger. I perioder har uttrycken gått på sparlåga. Nu börjar det som sagt att dra ihop sig. Bäst före datum är sedan länge passerat.

Den här bilden tog jag imorse, när jag gick till jobbet strax efter åtta, vilket är ovanligt sent.

 

Plommonträdet har putsats. Inga plommon blev det i år. Här kommer en närbild.

 

Det blev en längre arbetsdag än vanligt. Rapporter ska skrivas och skickas.

 

Jag funderar hur jag kan spara åtminstone några av inläggen. Är det någon som har något bra tips?

 

De flesta inläggen är ögonblicksbilder. På senare tid, mest av dagbokskaraktär. Några inlägg, bl.a. om bonusar, som jag skrev 2005, 2006 är inte så pjåkiga (om jag får säga det själv!). Jag har också skrivit något om den nyliberala politik, som folkhemspartiet moderaterna, säger sig stå för. Nyckelordet är säger. För dom säger en sak och gör något helt annat (för sina förmögna kärnväljare). Det såg jag tidigt, tror jag (om jag får säga det själv!).

 

Som sagt, det går höst, även för bloggen. Det verkar bli finväder, även de närmaste dagarna. Det är inte mycket som slår en fin höstdag! Möjligen en sommardag kring midsommar, eller kanske en solig mars- eller aprildag i fjällen, eller varför inte i lä kring husknuten. Vintern är som den är numera. Kring 10 grader kallt, blek sol från blå himmel, en tidig dag i februari, går inte heller av för hackor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback