Svinhugg går igen

Lite impad blir jag av kameran. Jag har ingen märkvärdig digitalkamra (Canon Ixus 70). På vinst och förlust knäppte jag polstjärnan (tror jag), nyss. Det är tolv grader, molnfritt och påtaglig höstkänsla, på tundran, latitud Sundsvall. Visst ser du stjärnan!

Det mesta är som vanligt. M är fortfarande förkyld. J2 verkar ha funnit sig tillrätta på nya jobbet.

Jag försäkrar att följande nästan är sant. Igår ringde jag hem för att prata en stund med M. Jag frågade med blid röst, om hon hade svinpäls! Nä, sa hon - men jag är gift med en! Så kan det gå, när garden är nere, eller uppe. Svinhugg - går igen!

Allt nog och emellertid. Det är många som har flunsa av varierande art och omfattning!

Kommentarer
Postat av: åsa

En bekant till oss sa att han haft alla virusar..

"Han var gift med en skata (fågelinfluensan), var ett nöt (galna kossjukan) och ibland kanske han betedde sig som ett svin (mul & klövsjukan)"...

Ja, man kan ju undra..?

Ha dé!

Postat av: SolSkuggan

Rätt lustigt ändå förlåt min okunnighet men det första jag tittade på var bilden.. Tänkte han har fotat gångmattan i sin hall med en liten liten vit

skräptuss:/ Meen du har ju förevigat Polstjärnan helt fantastiskt måste jag väl i detta läge nödga mig att lägga till.

Kram till dig och förkylda M

2009-09-16 @ 19:53:30
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilken bild - jag trodde också att det var en matta och att den vita pricken var nåt skräp du ville berätta om! :) Konstnärer är missförstådda vet du väl?! Men man blir allt impad av kameran när man får reda på vad det är - det är en bit upp till stjärnan!

Hm,har läst i kapp mig lite och får uppfattningen om att du funderar på att sluta blogga, hoppas jag fattat fel! Behöver dina underrfundiga funderingar emellanåt och din oftast träffsäkra beskrivningar av "di folkvalda"!

Ha det!

2009-09-17 @ 07:51:30
URL: http://amatankar.blogg .se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback