Livets tombola

Det går mot höst. På tundran är det fortfarande tolv grader strax efter åtta. J2 och Je verkar hämta sig efter sin flunsa. J1 och I är ystra, och även dom glada för att fredagen kommer som en räddning.

Klockan hann med marginal passera nio, när jag skred in genom dörren igår. Det blev en normaldag på jobbet idag.

 

M är också hängig - flunsan kräver sitt.

 

Snart kallar TV´n. Jag lyssnar på Dire Straits (Mark Knopler) Sultans of swing och skickar en tanke till Lasse. Han och jag var på Knopler-konsert på Globen - för 5/6 år sedan. Efter konserten tog vi T-banan till Gamla stan och tog en öl på Kornhamstorg. Sen gick vi saka genom stan mot Odenplan, där vi bodde. Några år senare dog Lasse, knall och fall - utan att dessförinnan ha varit sjuk. Så kan det gå i livets tombola!

 

Till den tålmodiga läsare - eller annan, vill jag, utan att på något sätt tränga mig på, i all ödmjukhet tillönska en fortsatt trevlig fredagskväll. Det är den 11 september - jag vet det. För åtta år sedan, 2001. Den frågan lägger vi bakom oss, i vart fall ikväll!

 

 


Kommentarer
Postat av: Annika

Här i republiken känner vi av hösten mer och mer. Å inte mig emot som gillar den årstiden också.

Flunsa är inte kul men oundvikligt i år verkar det som.

Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback