Cuba libero

Vi har fortsatt med höstbruket idag, söndag. Det har varit jättefint väder. Rätt kyligt på morgonen, hög klar luft, och sen närmare 20 grader under dagen.


För oss med gröna fingrar, behövs givetvis skottkärra, sekatör och häcksax. Det blev inte osämja kring häckens klippning, som det brukar kunna bli. M orkade inte korrigera mina tillkortakommanden, eftersom hon är förkyld.

Gifflarna klarade bara 1-1- borta mot Vasalund, som ligger sist i tabellen. Vi supporters har det inte lätt. Förr drack man ibland Cuba libre (fickljummen rom och cola, och i bästa fall en liten citronskiva). För oss fotbollsentusiaster gäller givetvis drinken Cuba libero. Exakt hur den komponeras vet jag inte på rak arm. Kanske beror det på vad som finns hemma, när drinken ska tillredas.

Jag måste säga att jag undrar vad Mehmet Ghezali gör i Pakistan, han som satt på fånglägret på Cuba. Har han verkligen inte vett att stanna i Sverige, efter denna pärs. Man tar sig för pannan - och undrar!

Frid i stugan - kära läsare. Imorron väntar grottekvarnen. M blir nog hemma, hon är inte bra än - och imorse fick hon inte frukost på sängen, som igår - vilket sannolikt försenar tillfrisknandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback