Bastuklubb

Det är höst på tundran i Sundsvall. Det har varit fint väder idag (fast det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder)  - vi noterar 14 grader och vindstilla.

Idag har M och jag mest softat. Givetvis fick jag frukost på säng. Eftersom hon är husfru - är det väl inte mer än rätt. Som husbonde kan jag inte förväntas kravla mig upp ur sägen före nio - och steka bacon, färskpressa juice, och vidtaga andra frukostförberedande åtgärder. Det förstår ni väl!

 

För övrigt - behövs helgerna mest till vila. Förra helgen hade vi goda vänner på besök. Det var kul! Vi har också idag varit på Frälsis med lite avlagt, samt besökt Golvettan och valt golv, väggtapet och bård till våtutrymmet på undervåningen. Vi satsar på olika nyanser av grått. Fortfarande finns projektet byta kök - på agendan. Det är inget litet projekt! Det kräver nog sin man!

 

Storpolitiken lever sig eget liv. När höjdarna träffas i Pittsburgh, verkar det mest bli cocktailparty. Andreas Carlgren som miljöminster är väl ingen hit direkt. Han badar man inte gärna bastu med! Jag menar, att man inte har så mycket gemensamt - i värderingarna.

 

I övrigt har jag inte så mycket att förmedla till omvärlden.

 

Te, TV och tofflor - väntar. Auf wienerschnitszel för några timmar!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback