November rain

Plommonträdet signalerar höst. Ännu ingen snö, höststädningen i brf avklarad och allhelgona står för dörren. Strax efter åtta är det 4 plusgrader.


På temat meningslösa bilder, är detta vy från vagn 2, "Orientexpressen" mot Sundsvall. Tågtypen sägs vara X2000. Bilden är tagen i Söderhamn (northbound - som det heter på tågspråk), en på många sätt ofta upplevd ort, för tågresenärer mellan Sundsvall och Stockholm.

Söderhamn ligger visserligen inte mitt  mellan de tidigare nämnda orterna, men ändå gör sig påmind! Förr åkte man sakta genom stan. Nu ligger resecentra utanför citykärnan. Det heter inte ens järnvägsstation. Suck!

Nån gång kanske man skulle åka Transsibiriska eller den klassiska Orientexpressen med mobil och bärbar avstängda - bara flyta med. Att sakta glida ut från klassiska Gare du Nord (Paris) med destination Istanbul, rökförbuden till trots ana den karaktäristiska lukten av Gauloises i näsborrarna - känns onekligen lockande! November är en bra resmånad. Och en bra låt med Guns n´roses (november rain).


Jag fortsätter på temat; Foto - en verklig upplevelse!



Mycket jobb. Trött! J2 och Je var hemma på middag. Det är kul att ha barnen med fästmöar nära.

Kommentarer
Postat av: Annika

Ingen snö här heller men fjällen är vita.

Tåg är ett behagligt färdsätt när man bheöver varva ner, låter som en god idé att resa i november! Gör det!

Så skönt att ha barnen nära - min är i Usa och jag börjar känna saknad!

Ha en bra helg!

Postat av: Annika

Ingen snö här heller men fjällen är vita.

Tåg är ett behagligt färdsätt när man bheöver varva ner, låter som en god idé att resa i november! Gör det!

Så skönt att ha barnen nära - min är i Usa och jag börjar känna saknad!

Ha en bra helg!

2009-10-24 @ 14:54:49
URL: http://amatankar.blogg .se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback