Maffia

Nu faller löven mot marken.

Bald kommen die löven und bären, snart kommer löven och bären, som min gamla tysklärare alltid sa!

 

En försenad julklapp har inköpts. Min förra motionscykel tog slut. Det var en fin anordning, motståndet gick inte att ställa in, det var nerförsbacke hela tiden. Jag är inte säker på att även denna utgåva är ett måndagsexemplar. Jag har ännu inte orkat motera ihop den!

 

 

En kall öl på en atlas (enligt nationsindelningen före 1989)! Finns det något bättre? Mest avses lätt kyld öl!

 


Gif Sundsvall fullbordar fotbollsfiaskot med att förlora mot Landskrona med 5-2. Bollen är rund, livet går vidare!

Vi har köpt älgkött. Proffisgt styckat och köttfärsen mald. Delikat!

Annars är det lugnt på tundran, väster Sundsvalls city.

Ärade medborgare; Ha en fortsatt trevlig lördagskväll.

Jag ska titta på TV och kanske läsa lite i min bok, som jag köpte på Coop i Birsta tidigare idag. Den handlar om hur "maffian" genom mc-klubbarna etablerade sig i Sverige för 20 år sedan, och nu är pest och pina, en ren varböld på samhällskroppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback