Järnlady

Det är bara att konstatera att det går mot höst. Rönnbären, hos grannen - är röda och fina. För länge sedan gjorde jag rönnbärsvin. Det blev inte bra! När vi bodde i Bålsta lärde grannen Josef från Ungern mig hur man bryggde vin på fikon, vilket blev väldigt bra starkvin, som vi provsmakade i garaget! Det var tider det!


Efter moget övervägande har vi bestämt oss för att renovera badrummet, på nedre botten. Givetvis är det M som tagit bort våtrumstapeten. Det klarade hon utan arbetsledning. Vi lejer bort juppsättningsjobbet. I god tid före jul är vi klara, åtskilliga tusenlappar fattigare.

Det har inte hänt så mycket, denna lördag 3 oktober. Vi har mest tagit det lugnt. M har bakat kaka, och nu blir det räkfrossa! Imorron åker jag till mamma och barnen med fästmöar kommer på middag, söndag eftermiddag.

 

Stina Dabrowski är gäst hos Oldsberg. Henne har jag svårt för. I synnerhet från tiden när hon intervjuade järnladyn Thatcher, och - den korkade människan - förslog att Margareth Thatcher skulle göra ett litet hopp, som avslutning på pratstunden. Certainly not - sa Thatcher, why? Det var väl det bästa hon sagt under sin tid, i rampljuset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback