Tisdag

Att göra det enkelt för sig, är inte min bästa gren.

Igår överraskade jag mig själv. Morgonmöte var utsatt i Stockholm. I vanliga fall vacklar man upp i ottan och tar sig till resmålet. Dock inte igår.

Jag åkte ner i går eftermiddag. Checkade in på hotellet vid sex, slappade, käkade, gick igenom möteshandlingarna. Somnade vid halvelva. Vaknade 02.43. För att ha något att göra, denna okristliga tid på dygnet, gick jag på toa. Gjorde det jag skulle. Gick och la mig igen. Somnade. Vaknade - rätt pigg 05.36. Dåsade i varma sängen. Kollade nyheterna 06.30. Dusch därefter. Åt hotellfrukost - läste DN, nästan en halvtimme. Givetvis bacon, som min kropp inte behöver, men som jag ändå äter med stor glädje, i synnerhet när jag bor på hotell. Lyx!

Gick till jobbet tidigt. Chefen sen. Vi gick igenom vilken hållning vi skulle ha på mötet. Gjorde fyra nya PP-bilder. Möte! Budget och resultat avhandlades. Bra stämning, inga allvarligare ifrågasättanden av delvis ofullständigt underlag.

Därefter lunch med rospiggen JC. Tillbaka till jobbet, kollade mail, ringde telefonsamtal.

Sen blev det Arlanda express. Flyg till Sundsvall.

Jag har varit en riktig miljöbov. Flygtaxi gånger 2, samt 2 halvfulla SAS-kärror. Mycket utsläpp blev det. På pluskontot finns svindyra (i penningar) Arlanda Express.

Hemma i Sundsvall i bra tid. Jobb två timmar. Nu TV. Slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback