Sorti

Allting har ett slut, även en blogg. Imorron, tisdagen den 24 november kommer sista inlägget.

Det är inga dramatiska överväganden kring detta. Snarare är det så, att bloggen överlevt sig själv. Den är inte direkt nyskapande, snarare en upprepning. Vilket (delvis) är en framgångsfaktor. Repetition är lärandets moder - typ! Igenkännandets glädje (i bästa fall).

Till saken hör också att efter det att jag bytt jobb i mars, och därmed åter hamnat i rapportskrivarhelvetet, med månadsleveranser av ekonomiska och andra rapporter, inte längre har tid att vara messerschmidt, sanningsägare och allmänt kunnig (gränsande till expert) i det svenska moderatssamhällets omvandling från folkhem/solidaritet till 2/3 samhälle med parollerna;
  • Sköt dig själv och skit i andra.
  • Är man fattig får man skylla sig själv.
  • Är man sjuk och inte kan jobba - får man skylla sig själv.
  • Är man arbetslös är det bara att bita ihop och flytta dit jobben (om dom finns) finns!
  • Är man arbetslös, får man starta eget, som Maud Olofsson säger.
  • Pension, A- och sjukkkassa får var och en sköta själv.
  • Solidariet är överskattat.
  • Det är bara för underklassen att buga, bita ihop - när överklassen sätter dagordningen.
Plommonträdet vilar! Två plusgrader på tundran i Sundsvall.


Snart har vi badrummet i ordning på botenvåningen. Rörkrökaren kommer på onsdag, för installationer. Snöskyfflen står till sig i förrådet. Den observante betraktaren kan ana en hylla från IKEA!

 

J1 och I är tillbaka från Thailand. En T-shirt med detta motiv blev bl.a. min lott. Det bästa var att dom kom hem välbehållna, med många intryck. Jag är inte helt värdelös på att spela nätpoker, men jag är fortfarande inte på plus. Min ambition i somras var att spela tillbaka de 98 kr jag förlorat. I bästa fall når jag mitt mål, före jul!

 

M sliter hårt på jobbet, och är den som håller familjen igång. Det är inte så lätt! Barnen med fästmöar mår bra. Mamma verkar mera harmonisk än tidigare - men minnet är kort, väldigt kort! M syster har inte återhämtat sig efter allvarlig sjukdom, men är mycket bättre! Osbourne mår inte bra! Hoppas vi kan ses en gång till, inom kort!

 

Själv mår jag - som jag förtjänar!



Kommentarer
Postat av: vildhunden

Hej!

Jag snodde din lista rakt av och publicerade den i min blogg (med angivande av källa och länk). Hoppas du inte misstycker?

Måtte regeringen "falla tungt"!

Ha det gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback