Älgentrecote

På temat dåliga bilder, har jag nöjet visa - vårt nya badrum. Ännu ej klart. Verkligheten är bättre än bilden.

Idag har vi ätit något som aldrig ätit tidigare. Älgentrecote! Gott - är bara förnamnet! Eller heter det elg antrekåt!

När man hör högerbossen 1/3 mannen Reinfeldt (han som förklarat krig mot underklassen, fattiga, arbetslösa och sjuka - och en och annan fattigpensionär) förklara bort det kommande fiaskot (klimatmötet i Köpenhamn) med att det inte är bindande juridiska avtal som är det viktiga (fast det är det ju - det vet alla) - tänker jag på W Churchills ord.

Politik är att förutsäga det som ska hända. Och efteråt, när det inte händer - förklara varför det inte händer (och utfästa nya löften, som ska infrias senare).

Systemet med jobbcoacher har jag för länge sedan kritiserat. Det är bara ett sätt att trycka ner dom arbetslösa i skoskaften. Noll och inget värde. Ren stöld av skattemedel.
Jättebonusar på gång i 3 amerikanska investmentbanker. Nån som är förvånad?

En sjukförsäkring är på gång i USA, för de cirka 40 miljoner, mer eller mindre obemedlade medborgarna - som saknar sådan. Nån som är förvånad? Jag! Jag blir impad om Obama lyckas med det. Senast var det Lyndon B Johnson, som hade framgång i frågan (för dom fattiga alltså). Försäkringsbolagen - och alla dom som har försäkring klagar - och kallar det kommunism! Knepig inställning!

Innan det är dags att avsluta med Leninfilmen på TV, lyssnar jag på webradio från USA, det är rätt kul! Natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback