Wien

Imorron fredag har vi personaldag. Vi börjar på eftermiddagen och avslutar med mat och dans. Det är en av dagarna om året, då jag är uppskattad efter förtjänst. Say no more. Jag är inte särskilt bra på dans - men jag har rätt kön, för dans!

Några rader om Wien, som vi besökte en dag, när vi softade i Bratislava. Med bussen tar det cirka en timme från Nove Most-brons norra fäste, i Bratislava alltså.  Det kostar 6 euro, enkel väg. Det går också att åka tåg och båt.

Det var väldigt varmt den dag vi var i Wien. Kring 25 - 30 grader hela tiden. Vi valde att koncentrera oss på tre aktiviteter. Spanska ridskolan, Stefansdomen och Schönbrunn. Ett dagskort på U-bahn, i Wien  kostar f.ö. 5 euro, och ett dagskort i Bratislava 3,5 euro.

Den här bilden är från ridskolan. Väldigt pampigt!



Det här är Stefansdomen. Den är tjusig! 



Det är inte så illa pinkat på insidan heller. Där hände en liten incident med mobiltelefonen - under högmässan, som jag kanske kan berätta om en annan gång.



Från Schönbrunn har jag ingen bra bild, ser jag nu när jag kollar igenom bildarkivet.

För övrigt är det rätt så bra, mycket jobb. På lördag ska jag hälsa på mamma. Hon sätter sig på tvären, hon vill inte ha nån hemhjälp och definitivt inget larm. Varför ska jag ha det, säger hon. - Jag är inte omyndigförklarad. Åhåjaja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback