Mys i sovrummet

Våren är här. Björken knoppas och på den mossvänliga gräsmattan ses olika nyanser av grönt. Den intresserade läsaren undrar naturligtvis om plommonträdet överlevt vinterns påfrestningar?


Svaret är ja. Som stöd för min slutsats visar jag ett grynigt makro - med grön knopp, från nyssnämnda träd.


Idag har jag försökt döda ett par blå jeans av märket Lee. Sköna jeans kan egentligen inte beskrivas med ord. Dom måste upplevas. Det här exemplaret känns vida runt mina numera otränade lår. Längden, färgen och formen i övrigt är okej. Sagt och gjort. Tvätta med ny maskin, av märket Bosch i 60 - torktumla till skåptorrt, kanske gör susen - eller inte. Den första känslan var i alla fall positiv. Lite tightare känns dom. 


I allt väsentligt skapades min världsbild genom Bergwalls skolatlas från 1959. Tyvärr har det därefter skapats en massa nya länder. Vilket jag givetvis vänder mig emot. Snart bär det iväg mot ett av de länder som inte fanns 1959, alltså Slovakien. Jag tror jag varit i 26 olika länder.

Är det några, ännu inte besökta länder - som lockar lite extra? Italien kanske! Serbien, Belgrad - i Jugoslavien, enligt Bergwall. Sydafrika, något land i Sydamerika - varför inte Chile. Indien - med alla korna och Goa, skulle man kunna tänka sig? Nya Zeeland, ligger därnere, undrar hur det är på Sydön? Först ska vi kanske överleva pandemin och finanskrisen, ser får vi se.


En helt annan sak. Är det givet att sammanlevande par inte är helt synkade i sovrummet. Nåja - jag menar inte det! Era erotiska fantasier får ni bära iväg någon annanstans. Det här är en kristen blogg. Jag tänker givetvis på att en av parterna vanligtvis vill ha kyligt i sovrummet, gärna med öppet fönster. Medspelaren vill ha varmare, gärna en värmande filt för att skapa mys. Det förefaller inte ovanligt att det är så, den ena vill kyla, den andre vill ha värme - och givetvis möts ytterligheterna i en kärleksfull kompromiss!

Ha en fortsatt trevlig första maj, med olika variationer av slitna kavajer och mantlar av strålande ljus!

Kommentarer
Postat av: IKA

Hej där,



Vilken underbar fingervisning om livet, plommonträdet är en underbar hänvisning till att under allt mörker och tyngd ligger livet och väntar.



Nya Zealand låter intressant för att inte säga Australien, har alltid gillat dessa två länder. Tror dock att det endast kommer att begränsa sig till drömmar - respriset säger sitt klara språk. Såvida jag inte snubblar över en miljonär på livets väg..ler



Ha det så gott och tamps inte för hårt med jeansen, de är av det sega släktet.



Hälsa M och njut av vårens underbara framsteg



ps) här har snön försvunnit med rasande fart, skönt, var aningen trött på den i sanningens namn


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback