Metropolen Sundsvall

Nu är vi hemma igen, efter vår förlängda weekend i Bratislava. Vi hade det bra på alla sätt.
Jag ger några intrycksfragment i kommande inlägg. Det är olika kulturer, men mycket är lika! 
 Hemma - tronar plommonträdet i grönskan!
Det är samma/lika överväldigande känsla varje år, när kyla och snö byts mot värme, grönska och sol!
Gräsmattan är idag, klippt för första gången i år.
 


Nästa helg möblerar vi altanen. Om jag känner för det, blåser jag först av smutsen med högtryckstvätten!



En hund, är en hund, en hund!


Är detta en fästing, som förr - inte fanns norr om Dalälven, men nu när klimatet, lever ett eget liv, kanske dom också besöker metropolen Sundsvall.
Säker är vi inte, i vart fall inte om detta makrofotade exemplar!


Med denna bild, vill jag bara visa att trä är att fascinerande material. Man kan göra (nästan) allt med, och av  trä!


Nästa vecka blir sannolikt en medelhård vecka. Tisdagen ska tillbringas i Stockholm. Utbildning på onsdag, planeringsmöte på torsdag -  och på fredag är det personaldag. Då ska vi sjunga, fast vi inte kan. Det ser jag, med blandade känslor, fram emot!
En helt annan sak. Enligt P1 Kaliber undanhålls många hundra miljoner av konsultarvoden för beskattning i Sverige.
 Jag är inte förvånad!

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Insekten ser lite väl rundkullig ut fär att vara en fästing. De är mera åt skivhållet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A4stingar

2009-05-25 @ 09:32:44
URL: http://frktjatlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback