Aversionsterapi

Nu börjar det bli grönt.



Idag har jag haft aversionsterapi. Jag har varit på fotboll och tittat på gifflarna Sundsvall som spelade 1 lika mot Qviding. Om någon undrar var Qviding kommer ifrån - så är det Göteborg. Norrporten Arena heter vår spelplan. Endast cirka 2.500 vilsna själar var där.
 De saknade cirka 1.000, kollade nog hockey på TV. Sverige knep bronset, efter vinst över USA  med 4-2.



Norrporten tar max in cirka 8.000. Stadion används också för musikkonserter.
M och jag kollade in Rod Stewart. Det var kul, men det jag speciellt kommer ihåg är att han inte gjorde ett enda extranummer.
Det har jag aldrig varit med om tidigare.


Jag läser DN på helgerna och konstaterar att det finns synpunkter om nya pensionssystemet. Pensionärerna förlorar och pensionförvaltarna tjänar 8 miljarder kr per år.  Jag skrev något om den tickande bomben, ny allmän pension, efter ATP, för något år sedan. Vi är lurade - det förstår flera nu!  Cirka 70% av slutlön låter som en rimlig ålderspension.
Nu pratar vi 40-50%, om man har otur.

Det fanns förslag om att revidera ATP i stället. Det hade varit mycket bättre, då hade vi sluppit spekulera med våra surt förvärvade pensionsfondsmedel.

I helgen har vi uppvaktat bror som fyllt år. Syskon och mamma var givetvis med, samt jag,  M, J1, J2 - med fästmöar.  Kul!

Robinson i TV4 är lustmord på bra TV. Bleka personer, mest reklam, off programledare (ställer inga frågor och har ingen empati)  och ingen spänning.

Sköt om sig - och ha en bra arbetsvecka!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fina tankar.. det lilla jag hunnit läsa. Men sådär skönt tänkvärda.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback