anti khandlare

Idag har vi städdag i vår bostadsrättsförening. Jag tror jag skrivit om det några gånger tidigare. Det tycks som städdagarna kommer oftare. Nu är det grönt, det knoppas överallt.



Det är för lite sär skrivning! Det är jag alldeles säker på. Om jag fått börja om skulle jag nog satsat på antiken, anti khandlare verkar vara ett trevlig jobb.

Jag har också gått igenom gamla tidningshögar, och slängt från perioden 1975 - 1987. När jag ögnade igenom tidningarna inser jag att inget är nytt under solen! Det var precis samma frågor då som nu - som diskuterades. Arbetsmiljö, stress, kontorslandskap, datortrassel (javisst - även för 30 år sen), för lite personal, för mycket personal, för bra arbetsvillkor, för dåliga arbetsvillkor, för lite delaktighet. Det var som att läsa dagens tidning.

Nu är det först Robinson och sen schlagerfrossa för hela slanten. Tingeling - för nu!

Kommentarer
Postat av: annika

Aha, gamla nyheter blir som nya om de får ligga några år. Kanske räcker det med en vartannat års prenumeration?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback