Fjollskor

Idag stöp jag på en isfläck, när vi tillsammans med J1 och I spatserade i det underbara marsvädret, med strålande sol från blå himmel, på väg mot Hulistugan. Någon sympati fick jag inte, trots påtagliga kroppssmärtor här och var. Snarare påtalades felval av skor (fjollskor, fast det är det inte), som huvudsaklig förklaring till det plötsliga fallet, i meningen att det var mitt eget fel, jag får skylla mig själv. Det tillbakavisar jag!

Det var helt osannolikt att Timråspelarens skridsko gick sönder i utsatt läge, som gjorde att Timrå förlorade sin match mot HV71 i sudden (2-3). Jag har aldrig sett något liknande. Den sjunde och avgörande matchen i Jönköping kommer Timrå ha svårt att vinna.

Inför schlagerfinalen laddar jag med Winnerbäck. Stockholmskyss, Kom ihåg mig, Elden, Kom änglar, Dunkla rum. Jag tycker att Lars Winnerbäck får till låtarna på ett riktigt bra sätt.

Ha en helt okej lördagskväll i glesbygd, förort eller i stadens centralare delar.

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Aj, aj, den som vill vara fin får lida pin. Bäst att byta skor om du skall ut och promenera på glashalt underlag.

Och Winnerbäck är helt rätt säger undertecknad och fortsätter lyssna till Marie Fredriksson i Ännu doftar kärlek...

2009-03-15 @ 06:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback