Luftslott

Idag har jag träffat mamma. Det blir alltför långt mellan gångerna. Ingen ursäkt har jag för min underlåtelseförsyndelse. Idag åkte jag i alla fall "hem", och jag kände att jag gjorde en insats (dubbelriktat, dels för mig mig själv och dels för mamma).

Jag lagade mat, pratade om det som är nu och förr.  Mammas håglöshet gav tydligen med sig (för en stund i alla fall). Telefonsamtal nyss har bekräftat att hon kallat till sig sin vän C för sällskap och TV. Det är inte lätt att bli gammal - men bättre alternativ är bristvara. 


Det finns inget nytt under solen (tror jag). Det här är en nyinköpt möbel, som finns hos person med blodsband.  Den är verkligen snygg. Funkiskänsla?

Nu är det snart dags för melodispektakel - typ, andra chansen. Det ska vi titta på.

Sköt om sig i luftslott, koja, hyreslägenhet, bostadsrätt eller annat boende.

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Och glad kvinnodag på dig idag!

Bra att du var hos din mamma.

2009-03-08 @ 07:43:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback