Avundsjuka

Jag har kollat Sveriges VM-kvalmatch mot Malta (fotboll). En komfortabel 4-0 seger kanske leder till Sydafrika 2010, men osvuret är bäst.

Det är väldigt lätt att tala om vad man inte gillar, på tal om något helt annat än fotboll.

Sporadiskt har jag kollat reprisen av  SVT-serien Hedebyborna (Delblanc), där gillar jag det mesta. Särskilt Ingvar Kjellson, Helena Brodin och Ingvar Hirdwall.

Bruce Hornsby  - The way it is, återvänder jag till. Time after time, med Miles Davies, är bra. Den funkar också med Cindy Lauper.

Benico delToro, Bill Nighy och Helen Mirren - gör sällan en dålig film. Bröderna Cohen får oftast till det. Tommy Lee Jones gillar jag. Meryl Streep också!

J1 och I är i London. Av SMS framkommer att det har promenerats rejält i stadens centralare delar. Nu vilas fötterna på Leicester Sq, där italienskt käk ska ätas och kanske en pint lager intas. Får man vara avundsjuk?

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Nä, nä, du blir bara grön och jag är inte säker på att den färgen klär dig! Trevligt veckoslut!

2009-06-12 @ 06:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback