Gullviva

Nationaldagen - känns väl ännu inte helt etablerad, och eftersom 6 juni är en lördag, blir det inte ens en ledig arbetsdag.
 

Gullviva, mandelblom, kattfot och blå viol. Nåja - rätt och slätt gullviva. Det räcker med det!  Gullviva är vackert namn på en blomma.


Jag ha köpt nya fjollskor. Dom ser ungefär ut, som vanligt!


Idag har vi grillat med J1, j2, I och Je. Dom fixade allt. Älgkött, klyftpotatis, majs, sparris, sallad mm. Som aptitretare drack vi Åkessons jordgubbsvin


Imorron är det val till EU-parlamentet. Jag har inte bestämt vad jag ska rösta på. Jag är ganska säker på att min röst inte hamnar hos Centern eller Moderaterna. Sen är det nog hugget som stucket. Ha en fortsatt trevlig lördagskväll.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Grönt och fint har ni och flaggan vajar stolt.

Gullvivor är fina blommor och lär väl vara en av Sveriges äldsta perenner. Våra växer här och där i gräsmattan. Hur de kommit dit vet vi inte men tomten är ju sen 1877..

Skorna gillar jag och säkert maken med han köper alltid skor utan snören.

Grillukten kan jag känna ända hit oj vad gott ni åt.

Här är allt riktigt bra jag jobbar kväll hela helgen och börjar väl kunna det mesta nu.

Ha det så gott vänner hälsa bästa M kramar till er båda.

Postat av: Ökänd

Ha! Klart du skall rösta på FI. Du läste väl vad Benny Andersson sade när han skänkte 1 milj. kr till FI? Just det, att Gudrun är en rakryggad politiker. Det finns inte många av dem påstod han. Och jag håller helt med honom att rakryggade politiker är en bristvara.

I vårt hus är det enbart en, undertecknad, som röstat av inalles fyra röstberättigade. Kan du räkna ut någon lämplig statistik från det? :)

Mannen min påstår att när han en gång röstade nej och det ändå blev EU stick i stäv med allt vad han står för, behöver han inte rösta längre.

2009-06-07 @ 14:24:46
Postat av: frktjatlund

Rättelse: Det där är inga fjollskor; det är pensionärspjuck. Skor man kan ta på sig utan att behöva böja sig för att knyta.

2009-06-07 @ 15:22:55
URL: http://frktjatlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback