Felsökare

Igår var jag hem till mamma. Då var det skapligt väder. Idag, söndag - har det regnat hela dagen.


Blir det några plommon i år?


Vi har ännu inte oljat in altanen. Det verkar bli semestergöra!


Fläskkarré är inte någon favorit, men funkar på grillen. Dessa exemplar stekte jag till middag, med pommes och tomat, samt Sundsvall vatten (VSOP)! Det smakade helt okej!


Gatufesten i Sundsvall (29 juni - 4 juli) rekommenderas. Det brukar vara bra tryck. Jerry Williams, Agnes, EMD, Moneybrother, Ulf Lundell, Orup och Lena Ph - för att nämna några. Om du inte har något annat viktigt för dig, boka hotell och festa loss i Sundsvall.


Det är mest retromusik!


Mamma var i skaplig form, men en skugga av sitt forna jag. Axeln verkar ha läkt bra. Vi var till syster, sen tog vi en biltur till gemensamma tidigare tassemarker, sen käkade vi mat och spelade kort. Det var lite deppigt ändå, eftersom en av grannarna till mamma,  unga människan, drygt 50, nyss dött efter kort tid sjukdom. Då är det lätt att hålla sig för skratt.

Att konsulter vanligtvis inte behövs, att bonusar - nästan aldrig är motiverade, att nya pensionssystemet innebär ren stöld av småfolkets pensionspengar, att gamla, sjuka och arbetslösa har fått det sämre de senaste tre åren, att alliansregeringen - nya arbetarpartiet - för över småfolkets förmögenhet till överklassen, inser dom flesta nu. Avslöjandena är väl inte i nivå - med Gunter Wallraff, men att Reinfeldt, Hägglund, Olofsson och Björklund/Lejonborg lyckats fullborda 2/3 samhället, det samhällsbygge som Göran Persson la grunden  till, är märkbart. När medelklassen inte får sin sjukpeng eller hänvisas till socialen - då är sittande regering dödsdömd. Men det vet inte högerpartierna än!

Jag ser mig inte som felsökare. Det kan jobbigt att ha detta ok - sanningsägandet, på sina axlar. Eller menar jag sanningssägandet? Det måste jag fundera på!  

Kommentarer
Postat av: Annika

Republiken har fått blåst efter regnet. Plommon hittar jag bara i affären, däremot har jag maskrosor i trädgården.

Gatufest och Storsjöyra - i de här delarna av landet händer det saker! Ialla fall i bland!

Sannings-ägande - kan man äga sanningen?

Postat av: Annika

Republiken har fått blåst efter regnet. Plommon hittar jag bara i affären, däremot har jag maskrosor i trädgården.

Gatufest och Storsjöyra - i de här delarna av landet händer det saker! Ialla fall i bland!

Sannings-ägande - kan man äga sanningen?

2009-06-15 @ 12:44:14
URL: http://amatankar.blogg.se/
Postat av: Ökänd

Åh, Lena Ph och Orup, "Fem minuter i himmelen är allt jag begär av dig, fem minuter i himmelen..."

Tyvärr är jag precis den veckan i närheten av St Michel på en brygga vid en sjö....

2009-06-15 @ 16:59:59
Postat av: frktjatlund

Både och. Latmasken äger! Eller?

2009-06-18 @ 17:16:29
URL: http://frktjatlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback