Dröm

Det är sommar. Igår och i förrgår låg eftermiddagstemperaturen kring 26-29 grader. Idag inte över 24. Dock var det ingen tropisk natt, dvs över 20 grader - så vitt jag vet. Säker är jag inte, eftersom jag sov!

Detta är en bild av Sticksjön! Den går vi runt på cirka 14 minuter.


Det finns två vita änder. Ej albino, enligt vetenskapen, eftersom dom har gula näbbar. Vitänderna gömmer sig i vassruggen. Information till de skumögda.


Michael Jackson verkar inte ha haft det lätt, först berövad sin barndom - och sen berövad stöd i livet. Framför honom låg 50 tuffa "avskedskonserter" i London, som underviktig och med nedsatt hälsa. Det låter övermänskligt - även för en frisk!

Min första semesterdag har jag tillbringat framför datorn, jobbandes - i vart fall halva dagen! Jag är en dröm, sett ur arbetsgivarsynpunkt (i vissa fall).

Tv-programmen är inte mycket att hänga i julgran - typ! Allsång på Liseberg är en blek kopia av Skansenvarianten, och den kan man ha synpunkter på.

I övrigt är allt det mesta, som det brukar. Sköt om sig i statarlänga och herresäte!

Kommentarer
Postat av: Annika

ha en skön semester!

Postat av: frktjatlund

Va! Smygjobba på semester. Man kan ju dö. Ju kortare semester desto större risk säger sakkunskapen. Och jag tar ingen semester alls.

2009-06-30 @ 19:39:01
URL: http://frktjatlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback