Städa med Springsteen

Sommaren fortskrider och även semestern. Det är skönt att kunna slappa på morgonen. I bästa fall, somnar jag om, efter att ha vaknat 05.23, eller 04.11, kanske 03.09. M fixar frukost - kring nio, utan att knota! Kärleken har många uttryck!

Det är svalt för årstiden, vi når inte upp till 20 grader. M var till frissan idag - och jag fick befälet över städningen.

Befälet skötte jag väl, så där. Objektivt sett!


Som vanligt har vi olika kvalitetsnormer, när det gäller städningen. Jag vill att det ska rent ut. M vill att det ska vara rent. Som vanligt kompromissar vi, vi kanske inte får allt, men något!  Det var f.ö svårt att komma igång med städningen under förmiddagen. Först måste vi givetvis se  tre reprisavsnitt av House i Canal+. Kring två timmar förflöt därmed i passivt aktivt läge! Sen måste vi fika och göra annat, som var väldigt viktigt - just då! Exakt vad vi gjorde, vet jag inte! Minuterna rann i alla fall iväg!

Våran Electrolux, Clario Arktic-dammsugare, inköpt på Coop i Bydalen i Sundsvall -  är liten men naggande god!  Den är dock inte självframtagande och sugande, vilket kan ses som en smärre brist i funktionen!

Städmusik var Springsteen, NJ´s okrönte kung, Cadillac ranch och liknande, på hög volym - kan det bli bättre?


På lördag är de släktträff. Det är helt okej, mina syskon är i stort sett som mig, uthärdliga alltså!

Vi funderar på att köpa sommarstuga. Det är en nygammal tanke som väckts till liv igen. Vi får se hur det blir med den saken!

Det är möjligt att vi senare gör en resa till Åbo, under semestern - för att träffa släkten. Vi får se hur det blir med det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback