Sudoku, Ranelid och Bosnien

Idag har det varit, nästan sommar. Kring 22 grader mitt på dagen i Sundsvall.
 

Dammsugaren har flyttats, och vi städar - när vi känner för det! . Vi har ändå gjort något. M drog fram spisen, det ångrade hon först.  Jag har piskat mattor. Då hanteras ev. aggressioner. Billig terapi mao! Nåt att ta patent på kanske, eller köra en konsultgrejsing på. Inbjud till möte, alla betalas 650 kr, de serveras först konsulttugg kring 15 minuter - typ Mia Törnblom! Sen utrustas alla betalande med mattpiskor och mattor och sen får dom slå sig trötta under 30 minuter. Briljant idé - om jag får säga det själv!


Vi har suttit ute, i österläge,  lyssnat på sommar  i P1. Fikat,  lunchat och vilat!


Ett makro på en av våra penséer. Enligt senare besked - surfinia!


Ett makro på vår spirea!


M har naturlig fallenhet för sudoku. Jag är mer dagsformspräglad. Om mina själsliga förmågor fungerar på en acceptabel nivå, då löser jag dom flesta. När jag är trött - löser jag inga, dvs på evil-nivån!


Björn Ranelid verkar vara en kulfigur numera. Han är speciell, jag är kluven till hans person - har nästan träffat honom. Vi bodde på samma hotell i Göteborg, vid heden, vill få det till hotell Kristineberg, men det verkar inte helt rätt. Vi möttes i receptionen. På Park Hotell i Göteborg kan man få balkong . Bra känsla att sitta på balkongen och titta ut (nästan)  över Götaplatsen. Det är bl.a. därför jag gillar att bo där! En gång stod Brasse bakom mig i kön för incheckning. Han hade långrock, och inbjöd inte direkt till samtal om väder och vind!



Stig Dagerman var kult förr!  Denna bok är köpt på Fyndlagret för 10 kronor. Ur led är tiden!!

Sköt om sig i sommarsverige, norden och  Europa, egentligen i hela världen - men det känns kanske aningen pompöst att uttrycka sig på det sättet!  Jag är inte direkt själsfrände med Reinfeldt eller Persson - om jag säger så!

På tal om något helt annat, som Kjell-Albin Abrahamsson i P1 berättar om, på sin tågresa genom östeuropa. Kan  t.ex. Bosnien betecknas som en nationalstat? Oavsett det, gäller mina fridsamma förhoppningar även länderna (och människorna)  på balkan! Nu är det äpplen och päron - för hela slanten. Slut för idag. Lotta väntar!

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Verkligt bra konsultidé. Säg när du startar så skall jag genast anmäla mig som försökskanin. Men jag vill nog ha mera djup i konsultsnacket än vad Törnblomskan erbjuder. Please...

2009-07-15 @ 15:18:25
Postat av: M

Latmasken är inte någon hejare på växter. Det är ingen pensé ... det är en närbild på en surfinia.

2009-07-17 @ 16:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback