Död man hand

Den första arbetsveckan efter sommarsemestern är nu avklarad. En viss trötthet har förefunnits i svinottan, när uppstigande förväntades ske!

Själv har jag kunnat spontanjobba, dvs inte full tid. M har gett järnet, dom var färre på hennes arbetsgrupp.

J1 mår bättre. Imorron ska vi grilla, med J1 m.fl och även Osbourne kommer på besök. Det var länge sedan sist.

Missar Pride-paraden igen. Attans!


Jag har haft fler bloggbesökare än vanligt i sommaren. Tack för det. Mina trogna läsare förstås, men även några nya tror jag. Tyvärr lär det bli sparsammare med inläggen efter nästa vecka. Då drar jobbet igång på allvar. Jag siktar på att hålla bloggen igång till november. Då lär min blogg vara en av de äldsta aktiva i Sverige, kanske i hela världen!

Jag siktar också på att vinna tillbaka mina 98 kronor, som jag förlorat på poker, under försöksprojektet. Det blir lättare sagt än gjort, eftersom det kräver mycket tålamod och fegspel. Jag lär få göra övervåld på min personliga läggning, men det ska nog gå. Eftersom jag lär få hålla på till jul, kan spelet inte längre ses som ett projekt. Jag lämnar en lägesrapport i november.

På tal om poker vill väl den kunskapstörstande läsaren naturligtvis veta mer om död man hand! Det lär vara den pokerhand som vilde Bill Hickock hade, när han blev skjuten till döds i Deadwood, nuvarande Syd Dakota, den 2 augusti 1876. De fyra kända korten i pokergiven är två svarta ess och två svarta åttor dvs 2 par. Det femte kortet är okänt.

Ha en fortsatt trevlig fredagskväll. I Sundsvall är det underbart sommarväder, kring 20 grader och en fallande sol på ljusblå himmel.  

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Grattis till fler besökare! Själv har jag långtråkigt.

Postat av: SolSkuggan

Härligt ja rent utav underbart att läsa att J1 är snart sitt gamla vanlig jag igen. Sånt gör en riktigt riktigt glad.

Själv har jag lyckats knåpa ihop ett nytt inlägg..

Ha det gott min vän. Kramar skickas till Bästa M också men de räcker gott även till dig.

2009-08-01 @ 22:41:35
URL: http://solskuggan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback