Myggjagare och maskrosvin

Vintern fortsätter.

Jag är förkrossad. Blondinbella ska sluta blogga, kanske redan till hösten! Hon har det jättejobbigt. Själv undrar man varje gång om det är - typ, sista inlägget!


Idag har jag jobbat på hemmaplan. Dagens spellista.


Några goda köttbitar till middag  är sällan fel. Maskrosvin finns bara i rubriken och Alf Robertsson är död.


Dagens fynd, så kallade myggjagare. 70% rea, 300 spänn - som hittat. Vem kan motstå Dahlins rödsvarta. Jag köpte ett par röda mockadojer i slutet av 60-talet, och det är väl ungdomskänslan som drar.



Firman är i djup kris, och igår blev jag inbjuden till ett samtal om att byta arbetsuppgifter. Dom svindyra amerikanska konsulternas bäst före datum verkar nu ha passerats och delar av ledningen har fått sparken. Det som ytterligare komplicerar tillvaron är att många av dom underchefer som fick jobb i den senaste omorganisationen, var dom som hellre berättade att dom verkligen skulle komma att jobba - om dom fick chansen och dessutom kände rätt personer, snarare än att befordringen byggde på kompetens/kunskap/förmåga. Det blev många medflytare - om jag säger så!

Vi  fick en ledning som skapade en ny verklighet (eftersom den riktiga verkligheten var alltför komplicerad för att kunna ändras på - över en kafferast). Men den riktiga verkligheten trängde sig obevekligt på. Knepigt va! Vi fick svindyra konsulträkningar - men inga leveranser, och underchefer som hellre pratade om vad viktigt det var att jobba (att andra skulle jobba alltså) i stället för att jobba. Och dom stackars handläggarna fick givetvis ta hand om den riktiga verklighetens handfasta problem.

Nu måster vi rensa upp i träsket. Kanske betros jag att på min blygsamma ickekarriärnivå kunna bidraga något i upprensningen. Jag är skeptisk, det har varit för många stolleprov på senare år. Tålamodet tryter. Ett mer spännande projekt vore om alla Ja-sägare och övriga skitsnackare äntligen kunde börja leverera. Det är jag ännu mer skeptisk till.

Ha en trevlig fredagskväll, gott folk!

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Myggjaganra, ja vad kan man säga? Snygga?! :)

Själv fyndade jag ett par fotriktiga ecco-sandaler, som jag tyvärr måste byta. Har för hög fot så remmen passar inte. Snyft!

Spellistan: Ser att du kör med Winamp. Tyckte mig också skymta T.Rex där. Kul!

Jobbet: Inte lätt när ett korthus faller. Önskar att du får ett bra erbjudande om nya arbetsuppgifter. Ett erbjudande som du kan leva med.

Själv är jag väl illa ute efter att mitt ena halva arbetsavtal går ut i sommar. Djup kris, saknas över 30 miljoner euro. Alla med tidsbundna avtal får gå. Gäller nu att ställa in sig och fjäska lite grann för den andra arbetsgivaren och försöka att komma upp i åtminstone 60%-igt avtal. Resten av tiden får man väl freelanca, byta bransch eller starta eget? :D

Förresten, skall vi slå oss ihop och bli dyra konsulter? :)

2009-01-31 @ 07:05:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback