Pengarna i madrassen

Förra veckan ringde jag upp mobilbatteriet, varje dag. Det var en fullmatad arbetsvecka. Nästa vecka ser likadan ut.

Plommonträdet ser ut så här. Söndagen den 25 januari 2009.
 

En nytagen bild i österläge, tagen fr altanen.  Det verkar dröja ett tag innan det blir - sitta ute i vårsolen och mysa.


Här stod motionscykeln tidigare. Den är nu slängd. Ena trampan gick sönder, och lagades tillfälligt med en tjockare handske. Jag ska nog köpa en ny anordning - så småningom.



Det är inte mycket-  läsa deckare och skönlitterärt längre, även om jag rent teoretiskt numera kan, eftersom jag köpt nya glasögon. Att läsa om böcker, känns inte inspirerande. Det mesta, utom facklitteratur - lär slängas.

Bank- och finanskrisen fortgår. Någon konsult, tror det var en sån, eller någon rådgivare på bank - sa ungefär så här;
  • Tillväxtökningen för aktiefonderna är negativ 2008.
När man hör sånt tramssnack - drivs jag av tanken att hädanefter spara mina få korvören i madrassen. Säg som det är i stället. Ni har spekulerat bort delar av mina sparpengar. Det kan jag leva med för aktiefonderna. Men att Roburs svenska obligationsfond/räntefond ska ha svindyr förvaltning och inte ens klara en värdeökning motsvarande bankränta, då blir man ju bara förbannad. Sålde bort den omedelbart.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jag misstänker att AMF och andra institut kommer att kräva mig på pengar när det är dags för min pension 2017. Eller snarare 2024 om man ska tolka Mådan rätt.

Postat av: Ökänd

Åh, släng inte böckerna. Visst har du en lista över titlarna? Hur många korvören vill du ha för dem? Råkar du ha den där med zen och motorcykeln?

2009-01-27 @ 09:30:26
Postat av: L

Ärade oö-känd, ingen Zen tyvärr, även bokförteckning saknas, men några guldkorn finns säkert för bortgivande, givetvis betalar jag frakten!

2009-01-27 @ 19:34:50
URL: http://latmasksamtal.blogg.se/
Postat av: KungLigg

Satsa på skog istället, pengar växer på träden! : )

2009-01-29 @ 17:55:51
URL: http://kungligg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback