Mackmyra och Marma

Det känns plågsamt att kliva upp på träningscykeln, och att sen börja cykla som en besatt, ter sig outhärdligt, eller näst intill. Den fläskkorvsliknande kroppen får vila sig i form, i stället.

Idag har jag haft någon form av jour på hemmaplan. Med andra ord har jag spontanjobbat, jag hoppas jag får betalt. Det har varit lugnt. Det är bra det, eftersom jag inte vet om jag haft några befogenheter att åtgärda eventuellt strul. Jag tror jag har jour även de 5 januari, men varför ta ut bekymmer i förskott. Vi tar ett helvete i taget!

Under jouren åkte M och jag till IKEA. Där käkade vi lunch/middag. Kyckling, joghurt och nånting, med konstig namn - potatis/ris verkar vara på utgående, lättöl, en kaffe och en kaka för endast 118 kr, för två. Billigt va! 


Efter några månader har vi fått sluträkningen på duschrummet. Vi gjorde det enkelt för oss. Alltså inget kakel. Det är helt okej för vår enkla smak. Duschkabin känns för instängt för vår existentiella läggning. Nu återstår krafttag i köket och badrummet på nedre plan mm. Det är bra att det finns Rot-avdrag, om det nu finns. Bilden blev inget vidare, men det bjussar jag på.


M är och städar hos J2. Varför kan jag inte förstå. Själv är jag hemma, spontanjobbar och lyssnar på musik. Mest gamla godingar.


Två flaskor whiskey (stavning?) fick jag i julklapp. Egentligen bara en, eftersom jag fick Black Ribbon - någon vecka före jul. Mackmyra-whiskeyn är inte rökig. Den blir bra på sikt. Jag vill koppla "Mackmyra" till strejk/lockout i Ådalen 1931, och den massaker som därpå följde,  men det är nog inte så. Ådalenhändelserna började med en sympatiaktion med arbetarna vid  Marma-fabriken och Mackmyra kan kopplas till storstrejken 1906 (tror jag).



Min ambition är att gnälla mindre 2009. Fast hur kul är det!

Eftersom det är fredag rekommenderar jag mina uthålliga och intellektuellt spänstiga och bevandrade läsare, den inre kretsen - att för en stund släppa världsproblemen, som t.ex. Gazakrisen och i stället njuta av livet, kanske titta - På spåret, klockan åtta, även om jag börjar ledsna på Oldsbergs tramsiga interna skämt/ordvitsar. Nu gnällde jag nog lite i alla fall. Det höll i 41 ord. Ack ja. Hej så länge.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Mackmyra ser dyrt ut. Eller också inbillar jag mig, kan absolut inget om sånt. Men jag hade en ung lärarinnnekollega som var expert på whiskey. Hon var alltid männens mara i baren. Lägg därtill att hon var himla kunnig om fotboll! Himla knäckande för unga män med "tuppningsbehov"!



När ska Mackmyran intagas tro? Den ska väl inte bara stå där och åldras vackert? Blir det lite i taget eller allt på en gång?



Från det ena till det andra: God fortsättning på det nya året 2009!

Postat av: Ökänd

Här har det redan hunnit bli lördag. Själv skippade jag Oldsberg igår kväll och tittade istället på "FC Venus", en finsk film, som är riktigt trevlig och underhållande. Handlar om fotbollstokiga karlar och vad deras fruar, sambos hittar på. Såg av de gröna bokryggarna bakom cykeln att du också är inne på fotboll. Du kanske skulle gilla filmen?

Beträffande cykeln föreslår jag att du modigt sätter dig upp på den med en bok i högsta hugg. Själv brukar jag virka eller sticka samtidigt, annars skulle det nog inte bli till något med cyklandet för mig heller. Jag hoppas att du klarar av att göra två saker samtidigt?! :)

Mat på Ikea? Billigt ack ja, men gott?

Jag förväntar mig nog en smaklig supé på anrika Knaust! En oxfile eller nånting med gorgonzola skulle sitta perfekt.

Whisky (rättstavning enl SAOL) har jag ingen erfarenhet av ännu heller. Har hållit mig till Lapin Kulta (finskt öl) och diverse glöggflaskor med varierande procenter och namn under helgen. Mandelglöggen var inget vidare. Bitter eftersmak.

Förlåt förresten att min kommentar nedan kom i två exemplar. Jag fick hicka! :) Fast den korrekta tekniska termen är nog att min förbindelse emellanåt tappar paketen. Själv blev jag otålig och klickade på knappen "Skicka kommentar" en gång till. Du kanske kan radera den andra överloppskommentaren? Det ser ju lite oproffessionellt gjort ut av mig! :)

2009-01-03 @ 08:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback