Prestationsångest

Onsdag. Jag har nyss kollat dokumentären i statstv´n om Lars Winnerbäck. Den kändes äkta. Det finns mycket prestationsångest kombinerat med förmåga i hans gestaltning.  Det är nog närmare 10 år sedan jag och M första gången kom i kontakt med LW, genom en video på tv´n. Det var en kille som gick på en strand och sjöng, och det gjorde han  bra, riktigt bra. Och sen har det rullat på!

Hastigt kallad till kgl huvudstaden. Jag vet inte riktigt om firman vill att jag ska börja "jobba igen". Vi får se hur det utvecklas. Hotell Rex på Luntmakargatan är inte förstavalet, men sent bokat ger inte många alternativ. Rica-hotellen på Kungsgatan respektive Slöjdgatan är bättre, och även Nordic Sea, Adlon och Central hotell på Vasagatan,  samt "gamla" Continental och givetvis SAS Radisson. Ack ja! Hotell Örnsköld (ovanför Dramaten) väljer jag, om jag har tid!

I övrigt intet att förtälja

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Jag som inte äger en radio och aldrig kollar TV känner att nu är det dags.. Dags att lyssna på LW och bilda sig en uppfattning. Får väl plugga in hörlurarna i datorn genast.

Synd om dig som måste leva i kappsäck jag hoppas du får ett bra hotell för det är du värd.

Kram kram hälsa bästa M

Postat av: Ökänd

Precis. LW fantastisk skulle jag säga och dokumentären Solen i ögonen gjord med mildhet och värme. Inget krystat eller påkostat. Tack till dig som tipsade mig om LW. Ta det nu sedan lugnt i huvudstaden! Förresten kanske du skall göra dig ett ärende till Blekingegatan? :)

2009-01-14 @ 23:01:57
Postat av: L

Blekingegatan får anstå till en annan gång. Det var tråkigt väder för strövtåg, råkallt.

2009-01-15 @ 16:52:53
URL: http://latmasksamtal.blogg.se/
Postat av: åsa

Lars Winnerbäck...han är bra han tycker jag och det var en väldigt fin dokumentär.

När Miss Li sjöng duetten med honom på slutet, det var gripande, faktiskt så...

(Nu gillar ju jag Miss Li, hon är ju från Borlänge gu bevars..)

Ha dé!

2009-01-15 @ 23:09:58
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Sylvia

Såg också det programmet. Visste inte så mycket om honom tidigare. Lyssnar aldrig på radion och är sparsam med TV-tittandet. Han verkar vara en person med stor integritet och en fin musiker med fina texter. Glad att jag såg programmet.

2009-01-17 @ 19:05:28
URL: http://pantersylvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback