Smittande positiv energi

På nåt otvunget sätt är jag nog konsult ändå. I vart fall har jag ett tidsbegränsat förordnande på jobbet i Örnsköldsvik. Jag har inga anspråk på arbetsrum. Jag tar nåt arbetsrum som står tomt, och gör det jag ska  - och det funkar helt okej.


Ikväll har jag dammsugit, i min lilla övernattningslägenhet. Man vill ju ha rent omkring sig. Det behover ifos inte vara rent, bara det ser ut, och känns så!  Jag har också tvättat lakan och handdukar i tvättstugan. Jag är impad över min handlingskraft.


Om jag vill synda, finns det en motkraft mittemot. Missionskyrkan. Den har jag (ännu) inte besökt.



På flera sätt, är jag lyckligt lottad, inte minst på/genom mina olika arbeten. Genom åren har jag oftast haft bra arbetskamrater nära mig, helt enkelt bra personer, som varit kompetenta och dessutom roliga att umgås med. För en stund sen, ringde en tidigare arbetskompis, som ingick i ett sammansvetsat gäng, och påminner om att vi ska ha whiskeyprovning (hemma hos M och jag) i februari. Jag räknar med att 6-8 personer kommer. Givet säger jag. Varje gång jag pratar med honom bli jag glad. Knepigt va! 

Är det nån som vet varför det känns så naturligt och äkta i umgänget med några människor, och så krystat och svårt med andra?

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Vet inte varför, men helt klart är det mera avspänt med somliga än med andra.

Postat av: IKA

Personkemi, den är klart undervärderad. Det är bara så att endel inger ett sådant förtroende att man känner det som om man känt dem en hel livstid istället för de 10 minuter man pratat med dem.



Andra inger av naturligs skäl de motsatta känslorna. Och ändå behövs båda varianterna för att vi ska må bra, ta lärdom, öva oss på hantera våra känslor.. Se dem inte som irriterande människor utan som övningsobjekt, då blir det roligare att stå ut med dessa!!



Whiskeyprovning? Hmm, låter kul, kanske skulle ta inträde hihi.



Ha det gott min vän, hälsa M och kör försiktigt när du är ute på vägarna.



Kram

2009-01-29 @ 10:36:56
URL: http://mellantidochrum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback