Huvudvärk

Jag är inte alldeles säker på om det kan alstras smärta i ett tomrum?

I fredags morse vaknade jag med ont i knollan, det var en aktiv smärta som inte vill ge med sig, gränsande till illamående. Jag tar huvudvärkstablett vilket gör värken mindre. Sen känns det som om själva skallen är iförd en hjälm av  någon metall, som hela tiden skaver lite grand. På kvällen tittar vi På Spåret och sen avslutningen på Let´s Dance. På lördagsmorgon vaknar jag med huvudvärk igen, tar en tablett och somnar om, dagen går sin gilla gång. Metallcylindern på skallen är kvar.

Imorse vaknar jag klockan fyra med brännande huvudvärk, somnar om efter en stund, och vaknar lite piggare. Huvudvärken är måttlig och metallhjälmen på skallen känns inte lika trång längre.

Det är märkligt vad man tar saker och ting för givna. Jag funderar inte så mycket på värk av allehanda slag, det gör jag bara när jag har ont. Alla har det inte lika väl förspänt, många har ständig värk - och det är nog knäckande.

Det är kanske så att jag gjort en vetenskaplig upptäckt inom områdena fysik och kemi, möjligen biologi. Det är möjligt att ha ont i ett tomrum!

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Äsch på dig! Du har minsann inget tomrum utan dina flitiga små grå. Lite oroligt undrar jag förstås om du nu har kollat a) blodtrycket? b) synen? + en hel del annat som kan ge värk. Krya nu på dig och sköt om dig!

2009-01-11 @ 15:37:50
Postat av: åsa

Det kallas för "fantomsmärta", att ha ont i något som inte finns...

Jag bara skojade!

Men...det är så många som har haft just sådan huvudvärk som du beskriver den och jag tror att det är ett virus för hur sjutton kan det komma sig annars att så många har just huvudvärk...

Ha dé!

Postat av: Annika

Hoppas "värkligen" att du mår bra nu! Annars kontaktar du sjukvården och propsar på en tid hos en läkare som har just t i d så det blir riktigt utrett.

2009-01-12 @ 19:21:48
URL: http://amatankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback