Gorilla

Ikväll spelar MoDo hockey ännu en ödesmatch denna gången mot Rögle. Matchen går i Örnsköldsvik där jag är, dock inte på arenan. Mina svaga franska nerver tål inte sånt. Det får räcka med Gif Sundsvall plattmatcher.

Min kontorskropp och godtyckligt placerade love handles bör inte fundera på pizza. Sagt och gjort, efter jobbet gick jag på pizzerian, Mamma Mia, där det var lite hockeyförsnack. Där åt jag pizza. Suck!

Bland gästerna, på armlängs avstånd (om man är gorilla) satt Peter Forsberg med fästmö och vänner. Man vill ju inte stirra, kanske åt dom också pizza, men om det vet jag inget.
 


Peter Forsberg har jag haft på gorillaarmlängds avstånd en gång tidigare. Det var ett par år sedan, när vi haft en kickoff på Grands Vinterträdgård. Det var innan firman hamnat på dekis. Efteråt gick någa iväg för att ta en öl på verandan, bl.a. jag. Då gled Foppa in. På något sätt kanske vi kan säga att vi umgås, när vi känner för det. 

Peter Forsberg är en av de 10 bästa hockeyspelarna i Sverige, genom tiderna. Han var fetgrym, när han var som bäst!

Kommentarer
Postat av: KungLigg

Jag snodde Foppas autograf när jag sprang på honom på Stockholm Open häromåret, han hälsade så gott ... ; )

Postat av: Ökänd

Själv gillade jag tvillingarna Sedin skarpt. Var inte de MoDo-spelare? I ärlighetens namn har jag nollkoll på ishockey. Tycker sport är lite tråkigt! :) Om det då inte är snooker.

2009-01-10 @ 10:23:07
Postat av: frktjatlund

Hon ser inte glad ut, fästmön. Och de verkar ha olika fokus i blicken. Undrar hur länge det håller?

2009-01-10 @ 18:22:47
URL: http://frktjatlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback