Bortskämd

Det var bistert imorse, 21 grader kallt. Burr! Det är lätt att vara tystlåten då, eftersom man inte gärna vill släppa ut nåt av den goa värmen, och dessutom är kinderna stelfrusna. Nu är det något drägligare, dvs kylan - kring tolv! 

Min proletära bakgrund till trots - är jag bortskämd. Det var fullbokat på det mesta i transportväg mot Sundsvall igår eftermiddag. Fullt på flyget givetvis och fullt i första klass på tåget. Det innebär X2000, andra klass som ger sämre sittplats, inga tidningar, inget käk. Om man inte vill röra sig till bistron.  Det kostar på att ligga på topp, och ännu mer tvärtom.

Idag har jag mer än spontanjobbat. Jag anser nog nästan att jag jobbat. Jag har också varit på möte - det är också jobb.

Nu är det snart TV, vilket kanske inbjuder till dryckenskap, eftersom det är fredag. Får jag lämna ett råd i drickandets ädla konst. Med andra ord, några hållpunkter för bättre mående. Möjligen råd i repris.
  • Whiskey before beer, no fear.
  • Beer before  whiskey, mighty risky
Fullt lika språkligt korrekt är kanske inte anvisningen.
  • Whiskey before bear, no fear! Möjligen roligare.
Ha en bra fredagskväll, gott folk!

Kommentarer
Postat av: KungLigg

Whiskey before beer, no fear.

Beer after whiskey, mighty risky



Frågan är om inte Latmasken själv hade druckit beer before whiskey ...



Läser jag ovanstående så blir det samma effekt???

Postat av: L

Observant! Tryckfel, nu rättat!

2009-01-19 @ 22:20:21
URL: http://latmasksamtal.blogg.se/
Postat av: Jonas

En gammal klassiker.

2009-01-21 @ 09:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback