Att vara på tåspetsarna!

Det gäller att vara på tåspetsarna för det mesta. När man slappnar av - händer det!

Som bekant färdas jag mellan metropolerna, numera mest med buss mellan Sundsvall och Örnsköldsvik. Häromdagen vinkade en kvinna glatt till mig genom bussfönstret, när jag klev av. Jag vinkade frimodigt tillbaka, och undrade samtidigt  vem hon var!  

Tänkte inte mer på det förrän M idag berättar att hon genom en arbetskamrat  fått veta att det var en tidigare arbetskompis till mig, som påkallade min uppmärksamhet. Det var tursamt att jag inte nonchalerade den kommunikationen. Jag är inte direkt högdragen och vill inte uppfattas så heller. Den regelbundne läsaren vet ju att jag, genom yttre betingelser är delvis införsatt i allehanda frågor som t.ex. menage a trois, skrubblek, preventivmedel  och hjälpmedel av olika slag.  Man vill ju inte ställa till det för sig, i onödan. Jag har en öppenhjärtig men samtidigt avvaktande hållning till det mesta som rör sig kring mig.

På tal om något helt annat. Sannolikt har Clint Eastwood (f -30 i San Francisco) gjort årets hittills bästa filmer.
  • Gran Torino
  • Changeling
Peter Forsberg, hockeyikonen - han på Mammamia, ni vet, förbereder sista come backen.  En annan ikon - Barack Hussein Obama har svor presidenteden idag/ikväll! Han har onekligen har en del att ta tag i, USA´s 44:e president, den femte yngsta (f -61). Förväntningarna är stora, hoppas inte han lider av prestationsångest, och har bra rådgivare.
 

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Ah, en Clintan-fan. Måste väl se på eländet och bilda mig en uppfattning. Hmmm!

Självklart skall du vinka och ge slängkyssar till damerna. Fattas bara annat! :)

2009-01-20 @ 21:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback