Olika utfall i realityn - livet

Det är rejäl vinter fortfarande. 14 kallgrader är inte att leka med. Då behövs adekvat huvudbonad. Lime funkar för det mest, inte minst i drinkar som t.ex. caipirinha, men givetvis även som mössa!


Jag har inte mycket fantasi. Däremot kan jag vara spontan - och därigenom oberäknerlig, men vanligtvis förutsägbar. Under alla omständigheter gillar jag oftast abstrakt konst. 


Senast jag åkte tåg, var tåget försenat - vid avgång fr Sundsvall. Det är inte ovanligt i sig, och det innebär också att vi ska stanna för att möta tåg, som är i rätt tid. 30 minuter sen fr Sundsvall innebär 45-60 minuter försenad ankomst till Stockholm.

Jag sätter mig ner på en bänk i väntsalen. Bredvid mig finns en tom plats, och den tar en kvinna med barnvagn sikte på. Hon frågar om platsen är ledig. Javisst - säger jag.  Barnet i vagnen sitter lite lojt och kisar mot omgivningen. Ungen ser ut att vara i  fyraårsåldern - och jag funderar, varför han är placerad i vagn - men säger inget. Sen vet jag inte hur orden föll. Kvinnan säger i alla fall att det inte gör så mycket att tåget är försenat. Det visar sig att hon är på väg till sjukhuset St Göran i Stockholm för att först  övernatta på hotell Amaranten på Kungsholmen och att barnet ska opereras för starr, nästföljande dag. Inte nog med det, barnet är autistiskt - visserligen inte av den svårare arten, men ändå.

Det är bara att konstatera att det är olika utfall i realityserien "livet"!

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Jo du vännen min.. Realityserien "livet" knäcker allt.

Tack för ett bra inlägg.

Kram.

Postat av: Ökänd

En skiva lime i temuggen är också gott! Testa får du se.

Livet är så olika, ibland verkligen orättvist, hårt och kämpigt. Då hjälper inte ens all världens pengar...

Tro mig, ena dagen gick hon, talade och var helt som vanligt. Följande dag hade stora delar av hjärnan skadats och nu sitter hon i rullstol. Det är för grymt och svårt att acceptera eftersom hon är yngre än ökänd...

2009-02-19 @ 08:53:47
Postat av: frktjatlund

Som om det inte räckte med det ena. Nej, de flesta får verkligen inte vad de förtjänar.

2009-02-19 @ 20:22:27
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: SolSkuggan

Så sant frktjatlund. De flesta får mer än de förtjänar.

2009-02-19 @ 21:42:16
URL: http://solskuggan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback