UPA

Plommontarädet vet nog inget om bonusar och incitamentsprogram!

Tredje AP-fondens VD Kerstin Hessius har fått ett lönetillägg på 500.000 kr, för bra jobb 2007. Kompisen, styrelseordföringen Claes de Neergaard beslutade. Det är visserligen förbjudet att göra så, men vem bryr sig! Vem bryr sig att AP-fond 3 backar med 44,8 tusen miljoner kronor 2008. Gjorde Hessius ett bra jobb även 2008? Hon kanske kämpade som en tigrinna och lyckades begränsa underskottet till endast 44,8 miljarder kronor. Om hon inte varit så duktig, som hon tycks varit  hade kanske underskottet blivit 45 miljarder eller 46. Vi borde befria oss från Firma (upa) girigbukar Hessius och Neergaard. Låt dom spekulera med sina egna pengar i stället. Då kan dom ge sig själva vilka bonusar dom vill - men helst ska inte våra magra pensionspengar nallas ytterligare. Det är nog jävla dåligt, som det redan är.

Det känns helt bizzart med bonusar, när hela världsekonomin är i gungning. Jag hörde också professor Lars Calmfors som besökte Lars Adaktusson. Han var bekymrad över att bankerna skulle betala ränta till spararna, på deras insatta pengar. Det lät som han ville att det skulle vara negativ ränta dvs sätt in en hundring och få tillbaka 95 - typ!


Idag har det lagats sjömanbiff.


I övrigt lugnt. J2 och Je är hemma på middag. J1 och I åker vasalopp dvs mest den senare. Min ambition var att köpa nya svarta jeans idag. Det blev inte så, däremot köpte jag ett par nya svarta handskar för det facila priset av 149 kr, intjänade och väl skattade på, inte en incitamentstfemöring kan jag skryta med.

Schlagerfestival på dumburken. Retroperioden fortsätter. Iggy Pop - the Passengerar, ger inspiration.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Jadu Latisvännen.. Jag kan inte säga att jag blir förbannad för det är alldeles för milt. Försöker läsa så lite som möjligt om alla turer vill inte än ha nån hjärtinfarkt.

Men jag blir oerhört glad att du uttrycker mina tankar och känslor och dessutom så väl formulerade. Du är en äkta och sann medmänniska i livet och jag är glad att få vara din vän.

Sjömansbiff men så mumsigt. Svarta handskar för 149:- Inte illa. Schlagerfestival.. Jag tror jag offrar mig för att få nåt nytt att reta mig på.

Mede är inte i min stil men kanske i nån annans. Vem vet inte jag Vem vet inte du. Visst var det en schlagerdänga för några år sen..?

Kram till dig och bästa M

Postat av: Ökänd

Det var den väna Lisa Ekdahl som sjöng. "Vem vet..."

Vem, som däremot sjöng: "Vem i hela världen kan man lita på", minns jag inte, men dagens pengmarknad börjar ge en kallrysningar och en stor känsla av hopplöshet. Verkar som om ingen vet vad som skall göras, men sko sig kan man ändå...

Hoppas att du har haft ett jätteskönt veckoslut. Ökänd är fortfarande snorig. Snörvel!

2009-02-22 @ 12:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback