Rysk snuva

Jag är förkyld, och eftersom jag är man, mår jag pyton. Jag har varit dålig länge, ända sedan i söndags. Symptomen är ont i halsen, snuva, hosta. Även lätt feber igår. Jag tror inte att det är fråga om rysk snuva - men man vet aldrig.

Möjligen har influensan påverkat själsförnödenheterna, eftersom jag verkar ha tappat en vecka. Jag trodde jag skulle åka till Bryssel lite senare - om 14 dar ungefär. Nu bär det av, redan på söndag - och hem igen på tisdag. Mitt bidrag till EU blir rätt magert  - även denna gången.  Min gode vän JC fr Norrtälje ville i alla fall att jag skulle följa med. Det var jag inte sen att nappa på då, när saken fördes på tal för länge sedan.

Möjligen hinner vi med en tågresa till Gent, Antwerpen eller Liege på tisdag, innan vi åker hem, 19.10 från Zaventem. Osvuret är dock  bäst. En Leffe blonde, på Cafe Metropole - där det finns infravärme och filtar för den som behöver, kommer vi definitivt att hinna med. Bara +5 där häromdagen. Det är tur jag är härdad, nu -15 i Örnsköldsvik. Burr!

Sängen väntar.

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Stackars dig, som är såååå sjuk! Krya fort på dig. Tur att det inte är influensa av den östliga sorten! :)

Ha det så trevligt i Bryssel. För tillfället är ju EU som det är mest, trögt och insnöat! :D

2009-02-04 @ 08:52:25
Postat av: SolSkuggan

Hujedamej för att vara förkyld.. Särskilt om man är man. Läste tror jag, nånstans att när kvinnan har 38,1 i feber är det likvärdigt med mannens 41,0.

I Bryssel har vi varit och i Antwerpen med. Minns hotellfrukosten i Antwerpen.. Vi fick försöka hitta ett bord där vi tre skulle kunna få plats. Hela restaurangen kryllade av pratglada kineser som yuingade och youngade mest hela tiden..

Sköt om dig köp vick för bröstet. Ett par droppar Oleum Basileum gör underverk på kudden. Testa för du se. Båda finns förresten receptfria på apoteket.

Hälsa M så gott Ha en skön helg.

Ömhetsbetygelser Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback