Dubbelnamn

Det är vinter fortfarande. Ett par minusgrader, nästan perfekt, det är bara solen som saknas.


Idag har jag, för första gången varit till tandhygienist. Jag har en tandficka, och tandsten som behöver ses över.  Tydligen har jag ett tandvårdsavtal vilket gjorde behandlingen "gratis"! 

Jag funderar varför man (oftast kvinnor) har dubbelnamn. Om man har barn och/eller gifter om sig - kan jag förstå tanken. Vad är det för poäng att heta Pettersson-Karlsson eller Nilsson-Eriksson. Lika förundrad är jag varför män väljer kvinnans namn, när dom gifter sig.

Per Persson och nya Persson Pack gör skivcomeback efter 13 år. Öster om heden, som möjligen är en namnlek - heter skivan. Musiken verkar som förr dvs bra. I TV får Persson själv, inte högsta estetiska betyg för klädseln. Hatten och den ljusgrå hooden - landar väl i tanken, på att man ska ha vänner, som säger till före. Något i svart hade höjt hans kultstatus. Men det är en ren bagatell, eftersom det är musiken som räknas. Packets paradmarsch - går inte av för hackor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback