Antioxidanter

Imorse gjorde jag något jag inte gör så ofta nuförtiden. Jag låg kvar i sängen och läste tidningen (DN), som M hämtat. Hon ordnade också frukost på säng. Grönt te, ansjovismacka på tekaka, plommon och fil med äpple och blåbär (anitoxidanter). Det blev en bra start på söndagen.

Tyvärr blir det nog ingen weekend i Rom eller Dublin, med goda vänner som vi planerat i maj. Det stämmer inte med jobb och så. Vi kanske tar en kryssning till Helsingfors, Riga eller Tallinn i stället.


Kabinväskan ska packas för några dagars utflykt till Örnsköldsvik. Jag har kanske 20 par strumpor. Av dessa 20 är 95% svarta, grå eller blå. Endast ett par avvikande, bruna sockar finns i min sparsmakade strumplåda.

Kalsonger ska vara vita, åtminstone mina. Jag har några svarta, ett stycke vinröd och självklart mina röda MoDo-kallingar, som jag ännu inte använt.

Den observante läsaren ser ett nytt överkast på sängen!


Nästa vecka, hoppas jag MoDo säkrar nytt kontrakt i elitserien. I övrigt finns inte så mycket inplanerat. På onsdag är det lön, och då ska jag köpa vingar för pengarna. Vilket leder in på melodifestival. Molly Zandens låt var sämst - och gick givetvis till final. EMD gjorde ingen människa glad, dvs jag, det var mest fjantigt och förutsägbart. Mikael Rickfors såg trött ut, men kanske var värd en andra chans ändå.

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Hmmm! Vita Kalsonger??? Njaaa, näääe säger min praktiska husmorssida. De blir så fort subbiga. Bäst med svarta då syns inget sott eller klott! :)

Melodifestivalen, tjaa vad skall/kan man säga? Rickfors försökte ju rocka lite grann i alla fall.

Vilken lyxig frukost. Får jag låna M några morgnar? :)

2009-02-22 @ 23:36:45
Postat av: M

Vad skönt att någon vettig människa tycker vita kallingar är opraktiska. De är ett otyg...ser ut som jätteblöjor...

2009-02-23 @ 20:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback