H.E.A.T.

Javisst! Ingvar Kamprad i egen hög person. Bra jobbat!

M och jag har handlat mycket bohag på IKEA genom åren. Affärsidéerna verkar funka. Sen kan man givetvis ha olika uppfattningar. Förr - och kanske nu - sägs att det finns en speciell företagskultur, men det vet jag inte särskilt mycket om.



Strålande sommarväder i Sundsvall, kring 24 grader, sol - blå himmel.

Ikväll är det match på IP. Peking (Norrköping kommer på besök). Matchstart 19.15. TV4 sänder. Själv ska vara på plats tillsammans med en arbetskompis och kanske 4.000, mer eller mindre vilsna själar. J2 ska vara hemma och städa och laga mat. Hans tjej jobbar sent och han fixar middag. I like it! M göra fulla arbetsdagar. Själv betraktar jag mig som anställd, även om en och annan nyttighet kan presteras - om jag känner för det!

Som jag tidigare nämnt, har jag i sommar fått många "nya läsare"!  Några vet jag vilka dom är, sett till bloggarna. Det som förundrar mig är hur dom "nya" hittat hit. Jag har inga länkningar eller andra lockelser!

En annan fråga är hur di gamle orkat vara kvar genom åren, fast det får bli en annan disksussion. Det skulle vara kul om även "nyingarna" gör ett avtryck genom en enkel kommentar och/eller genom mail till [email protected]. Är det så att det är flera nya varje dag, som inte återkommer då är det som det är. Eftersom min s.k. blogg, vanligtvis är beige och trött - behövs input! Why me?

Rubriken har ingen koppling till texten. Det känns bara lite fränt. Ajöken!

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Avtryck av en grådaskig gammal läsare kommer här! Men det duger nog inte? :)

Ikea är som det är. Mest dålig kvalitet, men väldans bra och innovativa lösningar. Personligen föredrar jag gediget träarbete och återvinning. Loppisar är inte helt fel.

2009-08-06 @ 22:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback