Myndighetsutövning

Idag, lördag har vi mest slappat. Vi kom i säng ganska tidigt igår kväll, kring halvelva. Efter en kortare myggjakt - föll jag in i den oskuldsfulles ljuva sömn, och vaknade inte förrän strax efter fem. När jag insåg att det var lördag, somnade jag genast om. Senare fixade M frukost, morgontidning lästes i horisontalläge. M är en klippa, men det behöver jag väl inte säga, det inser nästan alla som mer frekvent läser denna parodi på blogg!

Vi har lyssnat på sommarfinalen med Jan Guillou. Han är väl som gubbar är mest, eller ibland - men berätta en story kan han.

Jag har klippt gräsmattan. Det tar cirka 5 minuter, inkl. baksidan.


Efter den kraftödande gräsklippningen har jag kollat dumburken, som visade fotbollsallsvenskan. Hammarby - Elfsborg. Matchen slutade 3-2 till Elfsborg. Nästan alla, men inte alla, vet att Elfsborg kommer från Borås. Det regnar f.ö. ofta i Borås, eftersom stan ligger högt!


Igår var vi hem till mamma. Vi hämtade upp henne och åkte vidare för middag, en bit utanför stan. På väg dit vi skulle, blir vi stoppade av polisen för alko- och körkortstest. Det förlöpte bra, även om jag gärna sett att polisen hälsat medborgare L - med det klassiska uttrycket;
  • Hur var det här då?
När vi åkte vidare sa M i baksätet att hon också gärna velat blåsa, eftersom hon aldrig gjort det, trots innehav av körkort i 39 år. Varför klämde du inte fram det tidigare sa jag, eftersom jag såg poliskontrollen i god tid. Vi hade kunnat byta förare, strax innan, och då hade sannolikt båda fått blåsa. Själv får jag blåsa vart tredje år ungefär, det är inte så ofta, men mer frekvent än för M, som hittills inte fått ta del av denna speciella form av myndighetsutövning.


Mamma tacklar av, men spelar kort som en hel karl. Siffror funkar bättre än bokstäver.

Jag uppmanar alla - som ännu inte besökt Västernorrland, att göra det! I denna del av Sverige finns allt.

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll.

Kommentarer
Postat av: Annika

fem minuters gräsklippning - det är alldeles precis lagomt! (detta underbara ord lagom)

Postat av: Ökänd

Norrland är vackert och fyllt av ljuvliga människor.

2009-08-16 @ 20:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback