Sundsvall open trot

Idag - lördag, har vi varit på Bergsåker. Hästarna sprang inte direkt som jag ville, men det är inget att hänga läpp för! Sett i ett annan perspektiv är inte spel och dobbel något som rekommenderas i den Lutheranska kyrkan (tror jag)! Varför jag skrev föregående ter sig obegripligt idag, söndag. Allt nog och emellertid. Det var jag, svåger och polare Per som rumlade runt. När vi inte spelade på hästar och pratade med bekanta, drack vi starköl, för det facila priset av 60 kr per halvliter. Priset är ett effektivt sätt att hålla drickandet nere. Vi förnedrade oss 2 ggr. Svågern fick ingen färdknapp innan han åkte. Polare P fick en. M och syster var hemma och på IKEA, dock inte samtidigt

Kassler och ädelost till middag, f.ö. mycket gott - M lagade. Det är nog ingen vaneläsare av denna blogg förvånad över.

Barnen verkar vara i god ordning, på väg hem i färja på Rigabukten. Telefonsamtal har förekommit. Även idag söndag.

Kanske gör jag en snabb inventering i barskåpet. Hittar jag en mildare malt - typ Glenmorangie, kanske jag slår till, med några centiliter av livets vatten! Facit söndag. Ja - det gjorde jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback