Argusögon

Idag - torsdag, har jag varit i Stockholm. I vanliga fall - åker jag tåg. Nu har SJ skapat någon form av nyliberalt prissystem, där dagsformen avgör prissättningen. När jag kollade priserna, så var dagsformen att flyget, krisbolaget SAS var billigast - knepigt va! Därför blev det flyg idag. Inte fakirplanet ner och ej heller tillbaka hem, till den vackra staden Sundsvall - belägen mellan stadsbergen!

Det finns bilar i Stockholm också. Den här bilden är tagen på Vasagatan söderut!



Här hos Grosshandlarn - på Vasagatan - brukar jag shoppa kläder, om jag känner för det! Även om jag inte direkt - enligt min egen självbild - är någon direkt grosshandlartyp!



Dagens lunch avåts på Laughing Duck (85 balubas, svart - tror jag, inget kvitto lämnades), även det på Vasagatan. En wallenbergare med potatismos och lingonsylt, slinker lätt ner! Det var gott!



När jag väntade på min flight till Sundsvall/Midlanda, föll mina argusögon på denna annons i Expressen. Fast den hade lika gärna kunnat vara publicerad i den fina kvällstidningen Aftonbladet, som ibland - men ganska sällan är nyansernas mästare i sin journalistik. Men nu handlar det om annonser - och det är givetvis en helt annan sak!



Min morbida tanke blev, att den som har oturen att hamna i beråd och drunknar, kanske inte - i första hand - berusat sig på champagne! Fast det händer nog, det också, även om det är dyr fylla, för under- och medelklassen!

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Åh, champagne är fantastiskt. alla bubblor som kittlar en i näsan. Tror du man borde leva lite mera klichémässigt? Jag menar skaffa sig en älskare som skulle bjuda på rosa champagne både på kvällen och morgonen? Man kunde ju drunkna i hans ögon? Blå eller bruna? ;)

2009-08-14 @ 09:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback