Diskrepans

Sundsvall rapporterar uppehåll och 17 grader. Det har regnat hela dan. J2 och Je var hemma på en snabb middag, sen for dom raskt vidare till partaj!

Vi har städat. Den regelbunden läsaren vet att jag vill att det ska rent ut och M vill att det ska vara rent, vilket gör att det finns diskrepans i våra städambitioner.

Det finns också nyare ibland fantasifull städutrustning som ständigt visas som reklam på dumburken. Den ena mer spektakulär, än den andra. Vi håller oss till klassikerna. Såpa luktar f.ö.gott - och tillverkades förr i bl.a. i Sandarne, utanför Söderhamn.



Det är knepigt, men det är redan ojämnheter i nya toalettstolen, som gör att den är svår att göra ren. Jag som trodde att en toalettstol i porslin, räcker en mansålder. Så fel man kan ha!

Idag har jag städat toa. M tog sig an kök mm.

Nu återstår bara nöjes- och hedersuppdraget att tillönska mina välartrikulerade läsare - och övriga - en riktigt sympatisk fortsättning på lördagskvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback