Påsk ägg

Denna skärtorsdag är det gråväder, lågt i tak, nästan dimma i Sundsvall, +1 grad. Jag var anställd halv dag idag och M hade bara två timmars arbetstidsförkortning. Så orättvist kan det vara.
I största allmänhet anser jag att  det är för lite sär skrivning!
 Så det så!


Det verkar bli några påskägg, även i år. Finduken är på. Barnen kommer på käk och samvaro imorron, långfredag och goda vänner på lördag. Långfredag och juldagen var förr, inte årets höjdpunktsdagar - men nu är det som vilka andra helgdagar som helst.



Fotbollsplågan i superettan, Gif Sundsvall börjar på måndag. Vi börjar med hemmamatch - mot Falkenberg. Färjestad vann hockyn. Grattis Karlstad.

Annika Östberg kommer "hem". Det är väl inget att snacka om, men det verkar vara skillnad på ärter och fläsk. Man måste ha känningar och få hjälp, annars går det inte. 28 år på kåken, i USA kanske räcker, men mediabilden - före, var onekligen friserad. 600 tusen för hemresan känns too much! Tre businessclass biljetter borde inte kosta mer än 60 tkr. När man själv inte behöver betala, kan man resa dyrt! Tyvärr landar notan på mig!

Christer Elmehagen, fick hjälp av AMF´s chefsjurist, när han ville flytta sin pensionspengar från - just AMF! Var fanns lojaliteten då? Var det ingen ansvarig som kunde prata med karl´n! Vilket genuint,  och girigt praktarschle.  Schweinhund! Elmehagen verkar girigare än Percy Barnevik och Skandia-Peterson

Vanja Lundby-Wedin, även kallad Vanja, har (ännu) inte kvalificerat sig för sparken. När gör man det - undrar jag? Hela AMF-styrelsen ska naturligtvis ställa sina platser till förfogande. Vanja har alltså medverkat till en överpension för VD på i runda slängar 700 tkr/mån samt gett kompisen och klantarschlet Erland Olausson en diskret löneförhlning på 32.000 kr/mån, 6 månader före sin pensionavgång - vid 60 år, helt i strid mot gällande regler. Men förtroende har hon likväl. Man häpnar.  Att Erland Olausson sitter i AMF´s ersättningskommitté, förvånar ingen. Den slemmiga typen köper man inte en begagnad bil av. Inte från nån annan i köttgrytsgänget heller.

Kommentarer
Postat av: Ökänd

I vår affär var Fazers Mignonägg slut. Snyft! Hur skall man nu överleva påsken? :)

Höna kan man ju inte äta, är lammen riskfria?

Ja, ja, alla höga herrar (damer) verkar ha roffat åt sig. I Finland får Fortums förre vd Mikael Lilius endast 72 000 €/månad i pension. Tror du att han överlever? Åtminstone har han mera i månaden än vad jag ens förtjänar på årsnivå. Suck!

En riktigt Glad och Skön Påsk till dig, M och barnen!

2009-04-09 @ 18:12:19
Postat av: SolSkuggan

Jag skulle vart otroligt glad om jag fått slita på jobbet långfredag för vanlig lön utan OB.. Men det är en annan story.

Må så gott och ha en glad påsk.. Förresten varför säger man "GOD" JUL "GLAD" PÅSK "TREVLIG" MIDSOMMAR "GLAD" PINGST.. Osv.. Mysko alltså

Krama M så gott och ägga inte upp er mer än vad ni tål..Kram på/till er

Postat av: SolSkuggan

Precis som du sa.. Länken till Bruce funkade inte men nu har jag fixat den.. My hometown!

2009-04-10 @ 01:31:57
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Skit i Bruce men bara den här gången. För ingen skiter i/på Bruce ostraffat.. Det funkar en stund sen poppar det ut. Få se om jag ids fixa det en annan dag mest troligt inte..

2009-04-10 @ 01:39:00
URL: http://solskuggan.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Jag blev förvånad över att så många var negativa till "hemtagandet" av ADÖ. Som pressen har gullat med henne under alla år.

2009-04-11 @ 10:15:34
URL: http://frktjatlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback