Krokus

Idag är det, fredagen den 24 april. Året lär vara 2009. I vart fall för dom allra flesta på norra halvklotet.
Det var kring 20 grader i solen under eftermiddagen.
Vi satt ute en stund efter jobbet, och myste. Sen kom J1 med pizza, som vi åt med god aptit.
Huvudobjektet  - plommonträdet, verkar må som vederbörande förtjänar!


Det här är en konstnärlig bild av plommonträdet ur annan, än den vanliga bildvinkeln. De blå blommarna är krokus, tror jag! Vårkänslorna grasserar.  


Det har varit hårda arbetsveckor. Den värsta osäkerheten har nu lagt sig, men jag är trött, när jag kommer från jobbet, och kan somna en stund framför TV´n - efter middagen.

I mitten av den fina månaden maj ska jag och M åka till Bratislava. Det ska bli kul. Vi håller på att fräscha upp slovakiskan, som är ett fint språk.

 Kanske hinner vi med en dagstur till Wien också, när vi ändå är där.  Det tar en dryg timme med buss, lite längre med båt, och floden är Donau!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback