Folkhemmet

Det  är söndagen den19 april. Snön är nästan borta på gräsmattan i västerläge.
Plommonträdet verkar ha klarat vinterns påfrestningar.
Dock är osvuret bäst.


Igår, lördag - såg gräsmattan ut så här!


Så här tillbringar vi några timmar - slappandes, när andan faller på.
 Det har inte varit jättevarmt, men på något sätt fjällkänsla, hög och klar luft, sol och blå himmel.
 Filtar och täcken är bra. P1 är bra.
När man ledsnar på alla krigen och övrigt elände, rattar vi över till P3.
 Kaj Kindvall gör radio fortfarande.  Det känns tryggt i "folkhemmet"!


Jag gnäller väl mycket ibland, eftersom jag är gubbe.
För en gångs skull, vill jag tala om, att jag är nöjd med väldigt mycket i det lilla livet.
Det hoppas jag du också är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback