Plommons

Vi är på väg in i hösten. Så här ser plommonträdet ut den 6 september. Vi har skördat 2 plommon. Varken mer eller mindre.


En annan plommonträdvinkel! På tal om något helt annat. På 60-talet fanns en tjejpopgrupp som hette Plommons


På begäran kommer ännu en bild av  torkvindan. Se och njut.


Den här bilden får tolkas som den vill.


Vi har plockat in det mesta av utemöblerna, eftersom det regnat rejält den sista tiden, vilket indikerar höst. Soffan och några stolar är ännu sittbara. Idag har vi suttit ute i solen en rejäl stund. Sen åt vi kokt potatis och senapssill.



Inte utan funderationer har jag valt arbetsinriktning för det närmaste året. Jag vill inte gärna binda upp mig för någon längre tid. Att veckopendla t.ex. till Stockholm i många år, lockar inte. Hoppas jag valde rätt. Jag återkommer med tankar om en vecka.

Sköt om sig så länge i slott och koja!

Kommentarer
Postat av: Ökänd

Så bra att det blev två plommon; ett för dig och ett för M. Jag hoppas att du skall trivas med din inriktning.

2008-09-09 @ 09:47:25
Postat av: SolSkuggan

Hoppas allt är gott hos er.. Väntar på att höra vad du nu hittat på. Hos oss är det Af som gäller nu. Vi måste åter igen rätta oss i ledet. Nu gäller det att vässa pennan och fylla i en hel lunta med handlingar för de senaste åren. Ja inte bara det.. De vill ju som vanligt ha reda på allt vi gjort sedan skolstarten vid 7 års ålder fram till dags dato.

Jag tror att jag snart kommer att spy..

Fast väluppfostrad som jag är försöker jag svälja allt i jakten på en toalett..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback