Mannen med hårpiska

Idag har det friskat på rejält. Träden har dansat i vinden. Vi har gått promenad och sen kollat på inspector Morse i TV9.


Vattenkokaren använder vi väldigt ofta. Praktisk tingest.


Jag kan inte förneka att det understundom gnälls i denna blogg, oftast befogat tycker jag själv. Finansminister Anders Borg, verkar vara en arrogant, överlägsen och allmänt osympatisk nyliberal figur. Han gillar jag inte. Han måste ha varit konsult tidigare.

Däremot gillar jag den inställning han redovisat om staten´s ev. stöd till bankerna. Det handlar inte om nåt rejält bidrag som vid förra bankkrisen. Snarare handlar det om att aktieägarna får lämna ifrån sig sina ägoandelar, när understödet kvitteras ut. Däremot skyddas spararnas insättningar. Det är nog det enda vettiga jag hört från mannen med den moderata hårpiskan, de två bistra år, han varit finansminister.  Om hårpiska tycker vi inte!

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Hur de än gör med bankerna lär det bli samma som får betala kalaset. I alla fall inte de som gjort pengar på luftaffärer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback